PORADNIA PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA NR 2

Koronawirus a dzieci w sieci.

Znaleźliśmy się w sytuacji, na którą - zarówno my dorośli, jak i dzieci - nie byliśmy przygotowani. Sytuacja przymusowej kwarantanny wymusiła na nas zmianę rytmu dnia. Dzieci  nie wstają rano by pójść do szkoły - teraz szkołę mają w domu. Lekcje odbywają się przy komputerze, oczywiście z dostępem do internetu. Sytuacja nie jest więc łatwa! Z jednej strony wymaga od nich jeszcze większej dyscypliny i mobilizacji, bo przecież muszą uczyć się, przyswajać nowe treści bez (bezpośredniej) pomocy nauczyciela, a z drugiej strony „kusi” by wolny czas (przy braku aktywności fizycznej) poświecić na zabawę, rozrywkę czy grę w sieci. Oczywiście sam komputer czy internet nie jest zły. Zły może być sposób, w jaki się z niego korzysta - ile czasu się poświęca, do jakich treści ma się dostęp, jakie towarzysza temu emocje. Bądźmy czujni i sprawdzajmy co nasze dzieci robią w sieci, ponieważ niekontrolowane i nieumiejętne korzystanie z internetu może źle wpływać na ich rozwój intelektualny, moralny, emocjonalny i społeczny.