Kształcenie na odległość - aktualizacja.
Zgodnie z przepisami z 9 kwietnia 2020 r. ujętymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej, do 26 kwietnia 2020 r. zostaje przedłużona przerwa nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty. Nauka realizowana jest na odległość, a za jej organizację odpowiada dyrektor szkoły. Więcej o kształceniu na odleglość (organizacja i sposoby realizowania), a także pełna treść rozporządzenia wraz z uzasadnieniem dostępna na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Pomoc w czasie pandemii koronawirusa.
W związku z trudną sytuacją wynikająca z pandemii COVID-19, WTTS włącza się w działania pomocowe dla osób zaangażowanych w szeroko pojęte działania pomocowe, jak i osób dotkniętych pośrednio bądź bezpośrednio skutkami pandemii. Członkowie WTTS oferują indywidualne, doraźne konsultacje pro bono za pośrednictwem sieci teleinformatycznej (telefon, Skype, Hangouts itp.) w przedmiocie związanym z szeroko rozumianymi skutkami pandemii.
Poniżej szczegółowe kalendarium oraz wykaz osób udzielających wsparcia.
Informacja dla odwiedzających stronę Poradni.
Drodzy Państwo. Na głównej stronie Poradni prezentujemy aktualne informacje o funkcjonowaniu naszej placówki, jak również ważne komunikaty związane z epidemią koronawirusa w Polsce. Zachęcamy do zapoznawania się z nimi na bieżąco.
Natomiast w zakładce Linki umieszczamy artykuły i opracowania, które mogą okazać się przydatne dla rodziców, nauczycieli czy uczniów. Zapraszamy do lektury.
Funkcjonowanie poradni.
Szanowni Państwo.
Przypominamy, że Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Szczecinie z powodu epidemii koronawirusa w dniach 16.03-10.04.2020 r. zawiesza działalność. Badania, konsultacje i zajęcia na terenie poradni zostają odwołane. Konsultcje telefoniczne możliwe są pod numerem 91 461 40 39 od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-13.00.
Przepraszamy za utrudnienia.
Koronawirus a dzieci w sieci.
Znaleźliśmy się w sytuacji, na którą - zarówno my dorośli, jak i dzieci - nie byliśmy przygotowani. Sytuacja przymusowej kwarantanny wymusiła na nas zmianę rytmu dnia. Dzieci nie wstają rano by pójść do szkoły - teraz szkołę mają w domu. Lekcje odbywają się przy komputerze, oczywiście z dostępem do internetu. Sytuacja nie jest więc łatwa! Z jednej strony wymaga od nich jeszcze większej dyscypliny i mobilizacji, bo przecież muszą uczyć się, przyswajać nowe treści bez (bezpośredniej) pomocy nauczyciela, a z drugiej strony „kusi” by wolny czas (przy braku aktywności fizycznej) poświecić na zabawę, rozrywkę czy grę w sieci. Oczywiście sam komputer czy internet nie jest zły. Zły może być sposób, w jaki się z niego korzysta - ile czasu się poświęca, do jakich treści ma się dostęp, jakie towarzysza temu emocje. Bądźmy czujni i sprawdzajmy co nasze dzieci robią w sieci, ponieważ niekontrolowane i nieumiejętne korzystanie z internetu może źle wpływać na ich rozwój intelektualny, moralny, emocjonalny i społeczny.